Pages

aku bukan blogger yang berjaya


aku bukan seorang blogger berjaya
 Boleh buat orang sentiasa tertawa atau buat orang tiba-tiba kaku sebentar untuk membaca. 
Aku hanyalah seorang manusia biasa, 
yang suka berceloteh tak tentu hala,
 kisahkan diri yang tak sempurna cara,
 lupakan sekeliling asalkan hati puas berbicara, 
aku bukan seorang blogger berjaya,
 boleh buat orang lupa derita atau lupa segala cerita lara, 
aku hanyalah insan yang sederhana,
 hidup dalam dunia sementara, 
orang tak kisah biarpun ku ada atau tak peduli biarpun ku tiada,
 aku bukanlah blogger yang berjaya, 
mampu buat orang lepaskan tekanan, 
biarpun dalam hati ditekan-tekan,
 Aku hanyalah seorang insan,
 tidak cantik pada rupa hanya berbekalkan senyuman di muka, 
cuba berkata biarpun mungkin ada terluka, 
aku bukanlah blogger berjaya, 
bisa mencuit kenangan lama, 
menyelongkar secangkir rasa yang terpalit pada cerita lama, 
aku hanyalah insan tak sempurna, 
mencoret rasa, menutur bicara dengan harapan kamu gembira,
 aku hanyalah insan biasa, 
punya rasa dan juga suara,
 menahan apa yang  sepatutnya, 
meluah apa yang boleh dipeduli, 
mengambil apa yang mampu diperbaiki, 
membetulkan apa yang ku buat salah.
 aku bukanlah blogger berjaya, 
hanyalah insan kerdil dan lemah diciptakan oleh ALLAH YANG MAHA ESA


nurabadie
06MAY2011
P-212-B

3 comments:

AleeyaLiya said...

bestnyerr..

NurabaDie said...

terima kasih

baby elepent said...

nice wawa

Post a Comment

 
Copyright 2010 NurabaDie. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase