Pages

~kembara ramadhan bermula~

dALAM meniti kehidupan yang penuh dugaan...sedar tak sedar sudah masuk fasa ramadan yang baru..Alhamdulillah aku masih mampu meneruskan ramadhan kali ini dalam keadaan yang sederhana..dalam kesedihan yang akn muncul pabila berpuasa di tempat orang...aku akan merasakn diri ini kerdil di bumi Allah yang cukup luas....Aku terasa sendirian di tempat orang yang bertuan..cuba ku singkirkan lara yang semakin menikam jiwa...cuba ku leraikan konflik diri yang mula meningkat dari hari demi hari..supaya tiada orang yang terluka, hatiku mendapat gembira...

Ya Allah! kadang-kadang aku rasakan akulah insan yang paling lemah..kadang-kadang aku rasakan bahawa diriku tiada punya siapa-siapa...tapi, itu hanya lah mainan perasaan, buaian jiwa negatif yang mampu menyeret aku ke daerah sepi....positifkan diri, ceriakan hati...Tekad, nekad....supaya perasaan lara ini menghilang dari jiwa kerna malu dengan rasa gembira yang semakin menempelkan diri ke dalam hati ini..Kuatlah wahai siti salwa...Kegembiraan ada di mana-mana..carilah gembira kerana gembira itu tidak datang tanpa dicari....

Ya Allah! Ya Rabbi!..KAU berilah kekuatan kepada jiwa ini..KAU ampunkanlah dosa hambamu yang tak terkira ini.KAU berikanlah petunjuk dan HidayahMU ...AMin...

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 NurabaDie. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase