Pages

Hanya padaMU ku berserah...

kehidupan di sini mengajarku banyak perkara. erti gembira, sedih, kecewa, dakit hati, sabar, percaya, yakin dsb.  Biarpun belum masuk 2 bulan tinggal serumah tapi banyak perkara aku alami di sini.Kadang-kadang kurasa ingin sahaja keluar dari sini, kadang kala kurasakan sedih kerna bakal meninggalkan rumah ini, kadangkala aku berasa sangat gembira bersama mereka dan kadangk kala aku akan berasa sedikit kecewa. Namun semua itu mengajarku untuk bersabar dan terus bersabar.

Aku berharap agar dapat bertahan untuk masa2 akan datang. Aku tidak tahu sampai tahap mana tahap kesabaran ini. Menghadapinya membuatkan ku sungguh sakit. mengemuinya membuatkan diriku terasa seksa. Ragam manusia ni pelbagai. ada yang macam tu ada yang macam ni. dan aku jumpa orang yang begini. Yang mampu buatkn hatiku sakit bila bertemu dengannya, bisa membuatkan hatiku lemah bila berhadapan dengannya. hanya pada ALLAH ku sandarkan doa untuk menguatkan hatiku, imanku, jiwaku...Hanya ALLAh yang mampu membantuku untuk meredakan kesakitan itu, menenangkan hati yang gelisah, menghilangkan marah yang membara. Aku bersyukur kerna aku msih mampu tunduk patuh kepadaMU Ya ALLAH....Moga kekuatan hati ini mampu kugapai sehingga bila-bila.\



nurabadie,
8 mac 2011
Taman Desa Saujana, JErteh.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 NurabaDie. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase