Pages

~masih adakah hari esok untukku~

20 November 2009

hari ni nak balik kampung...sebelum tu nak ucap selamat hari lahir kepada semua member2 yang sambut besday hari ini...

masih adakah hari esok untukku..apakah yang akan aku lakukan pada hari esok..ke manakah aku akan melangkah...hurmm..Wallahualam...sebelum itu, ku pohon kemaafan kepada sesiapa sahaja yang mengenali...maafkanlah segala kesilapanku pada hari-hari yang telah berlalu ini...

Bila dikenang, tak tahulah berapa ramai yang sakit hati dengan aku..Terutamanya masa zaman sekolah menengah dulu..Semua orang fikir aku ni bekeng orangnya..tak apalah..lau aku tak macam tu, tak jadi jugak kan..masing-masing ada cara tersendiri...

Terus terang aku katakan..sepanjang aku jadi pengawas dulu masa zaman sekolah..Semua orang masih menghormati antara satu sama lain..Walaupun dia jahat macam mana pun..tapi dia tetap hormat aku..setakat buat salah, aku ambil tindakan lepas tu hilang kisah..

Ada sekali tu, adalah 2 kumpulan gadis ni bergaduh..aku tak tahulah pasal apa..malas nak ambil tahu...Gaduh dekat tandas.Jerit-jerit pula tu..Bikin sekolah gempak kan..So, aku ni pulak berani lah pulan suruh dia orang bersurai..Nasib lah tak kena sebiji..Selamat..Tak adalah..Cuba fikir...Nak aku yang bising atau cikgu yang turun bawah settle???(Masa tu dekat tandas bawah blok A)..Alhamdulillah,, diaorang bersurai masa tu...LEpas daripada tu, takut juga aku...Yerlah, kot-kot kena tunggu kap pagar sekolah ker...Tak ada pun..Kan aku kata, dia orang ni masih kira tahap baik lagilah....

ada satu kisah lagi..Ini kenangan aku tak akan lupa sampai sekarang..Masa tingkatan 2...aku kena check budak solat ke tak..Ada sekumpulan gadis ni, punyalah nak mengelak..Aku tak tahu kenapa yang diaorang beria nak larikan diri...Aku kejar..Tak kira..Orang lari.kejarlah...Tahu tak diaorang menyorok mana???hehehe...ada yang nyorok bawah meja guru tau...Kelakar gila...aku geleng kepala jer lah...Lepas tu, aku cari lagi, pergi lari ke belakang bangunan.Sampai ke padang aku kejar...ISh..Hindustan sungguhlah....Tapi itu kisah dulu....

Ada lagi..Aku ada strategi pasang spy tau dulu....hehe...Jahat betul..Sebab tu kalau ada budak ponteng kelas je, aku dapat tangkap...Jangan marah ye kepada yang berkenaan..Aku suruh seorang pengawas pakai baju putih..Kononnya dia tak jadi pengawas lah...Dia ni baik jer..tak memihak kepada memana pun...tapi, tu lah..Allah.Aku tak buat apa pun.Sekadar suruh dia orang masuk kelas jer..

Cuma ada satu ketika itu, seingat aku tingkatan 4, aku dapat kad layang..ugutlah kononnya.Kata aku macam-macam..butakan mata jerlah...malas layan....tapi, cerita tu hilang macam tu jer...

Ok la..rasanya nak berhenti dulu..kalau ada masa..sambung lagi...Nak balik kampung..YahoOo!!!..



Ntah apa-apa,
nurabadie
2.15 pagi...
P-212-B
19 November 2009

2 comments:

zura amir said...

yg tingkatan 4 tu confirm bkn aku,,
hahaahahaha
aku dah blah p teknik

NurabaDie said...

hehehe...confirm bukn ko bai oiii

Post a Comment

 
Copyright 2010 NurabaDie. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase