Pages

~2010~

~PurPle~

Selamat tahun baru untuk semua....moga impian tahun lalu tercapai...apa azam baru ya???ermmm....tercapai ke impian ku tahun lepas??Tahun ni azam ku tak banyak....cuma nak teruskan hidupku yang penuh dugaan ni dengan penuh berdikari..tak nak menyusahkan orang...selagi aku boleh buat sendiri, aku akan usahakan...Biarlah kepahitan yang lalu berlalu...Aku akan jadikan ia sebagai pengalaman dan pengajaran...Pengajaran yang aku perolehi:

  • Hidup ni tak selalu indah
  • tak semua kawan bisa jadi peneman...kadangkala mereka akan menjadi satu suntikan paling berbisa...
  • jangan mudah percayakan orang
  • kalau nak buat sesuatu atau rancang sesuatu pastikan ada banyak plan..Plan a, b, c, d...supaya kita tak kecewa..
  • jangan terlalu mengharapkan orang akan dapat menolong kita dikala kita dalam kesusahan...
  • keluarga adalah pengubat paling mujarab...Kala kita susah dan senang
  • Sentiasa senyum kepada diri sendiri apabila menghadapi masalh sendirian...Lihat cermin katakan pada diri bahawa tiada guna berduka atas kegembiraan orang lain...Kita pun mampu untuk bergembira
  • Sayangilah insan yang menyayangi kita, tidak usah menyayangi insan yang tidak menganggap kita sebagai yang istimewa...
errmmm..banyak lagi kot..tapi wat masa ni, perkara tu jerlah yang aku ingat....huhu...Moga tahun baru ni, menjadi yang terbaik...ChaiyoK!!

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 NurabaDie. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase