Pages

~Hanya PadaMU ku berserah~

~28 Jan 2009~

dALAM tempoh minggu ni..aku menghadapi banyak cabaran...rakan-rakan...streamyx....perhubungn aku....lepas satu, satu masalah timbul..naik bingung memikirkan...sampai satu tahap..aku kena mrah dengan ESAH...aku terus menglirkan titisan mutiara...aku sendiri tak tahu kenapa boleh smpai macam tu sekali...mgkn masalah-masalah yang terpendam dalam hati aku...umpama sbuah lori yang terlebih muatan..bila letak jer satu lagi besi atasnya...habislah bertaburan barang dalam lori tu....agak teruk aku menangis smpai esoknya bangun mata bengkak...kes naya betul....Tapi alhamdulillah...

Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari..

Dan sebaliknya, Dia datangkan petir dan kilat kepada kita..

Lalu kita menangis dan tertanya-tanya, Ke manakah hilangnya sinar?

Rupa-rupanya..

Allah ingin menghadiahkan pelangi yang cantik untuk kita...

begitulah kisahnya...esoknya...aku nekad pasang balik modem yang dah terperuk kat bilik aku selma 2 minggu...panjat tangga...dan test...Alhamdulillah....boleh...aku rasakn terlepas satu batu kat bahu aku....

hari tu jugak...Allah permudahkan urusan aku untuk peminjman barang dekat jabatan PJ...dan aktiviti HELWANI pertama Insyaallah akan berjalan minggu depan....Alhamdulillah....

Aku rasakan dari hari ke hari..masalah yang aku alami mula meninggalkan bahu aku yang semakin nak jatuh ni...semuanya hanyalah dengan bantuan ALLAH yang ESa...Hanya PadaNYA tempat ku mengadu segala kesedihan yang di alami..dan usaha itu tidaklah sia-sia....ALhamdulillah....Moga selepas ini...hilang sendu mengiringi gembira....

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 NurabaDie. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase