Pages

~hanyalah perasaan~

~Hanyalah perasaan...~

aku tak tau lah nak kata macam...Aku bknlah orang yang suka nak cerita benda2 remeh kat sini...lagipun ni melibatkan sesetengah pihak..aku tak nak lah melukakan hati mana-mana pihak..cuma hari ni terasa sedih lagi...pasal hal yang sama..sebab tu kadang aku malas nak ambil tahu hal orang sangat..sebab nanti akan buat aku sedih...aku akan buat apa saje yang aku nak wat tanpa ambil tahu hal orang...sebab?? aku terasa sunyi sangat kat sini...kemana-mana pun naik lah motor merah aku tu...kalau aku tanya dia orang kemana..nanti dia orang jawab..."kita orang kat KB ni.." tak pun.."kita orang kat jerteh ni...nak kirim apa-apa tak??"..lagi lah buat aku sedih...sebab tu, aku akan redah je pergi jerteh or memanalah dengan motor aku tu...

Alhamdulillah, aku dah ada lesen dan motor..jadi, boleh lah lagi hidup sorang..
Tapi, aku bukanlah orang yang macam tu..aku ni masih memerlukan orang lain saat aku sedih dan gembira..masih insan yang biasa...Mungkin taksir aku bukan macam tu kat cni..walau apa pun, aku masih cuba berbaik dengan semua orang...menjadi kawan untuk semua orang..aku akan cuba membantu selagi aku terdaya...Aku tahu, aku pun tak boleh nak memuaskan hati semua orang...jadi tak semua orang boleh memuaskan hati aku kan...

apa aku nak buat ya sekarang...kadang buntu jugak...aku cuba menjadi yang terbaik untuk orang lain tapi aku tak dapat jadi yang terbaik untuk diri sendiri..Sebab masih sedih atas benda yang remeh...LIFE MUST GO ON SITI SALWA..YOU CAN DO IT!abaikan apa yang tak baik yang berlaku disekeliling...cari kebahagiaan dan kegembiraan walaupun sukar dan payah....Setiap insan berhak merasa bahagia..~

2 comments:

2_one said...

salam bt saudari blogger...usahlah bersedih..sesungguhnya kite tdk brsendirian..bila kau letih n hilang smngat,Allah tahu betapa kau telah mcuba sedaya upaya..bila tangis duka mu brpanjangan,Allah tlh mngira titis air matamu..bila kau rasa ditggalkan,Allah setia disisimu..bila kau tlh mncuba segala tp xketahuan tujuanmu,Allah punya penyelesaiannya..bila kau keliru n kecewa shingga smua xbeerti buatmu..igtlah Allah xberhenti mnyayangimu,,,smua org mahu jd trbaik yg trhebat....beri hatimu utk Allah,pasti Allah temukan pdmu pemilik trbaik,hamparkan masamu seluasnya hnya utk Allah,pasti Allah aturkan kehidupanmu dgn baik...

NurabaDie said...

~thankz dik....Bnarlah kta org..kdg bila kita sush baru kita benar2 mengingatiNYA...Memag tulah yg dihadapi...msa2 sukar baru terasa diri sangat kerdil dan tak berdaya...walaupun kita cerita pad seribu orang pun tidak sama macam kita mengadu pada ALLAH...ktka itu kita rasa puas dan lega....

Post a Comment

 
Copyright 2010 NurabaDie. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase