Pages

~Satu rasa...suNyi~



satu rasa..sunyi...
satu suara ....sunyi...
satu nada...sunyi....

melangkah menjejaki sebuah impian
kesunyian menjengah melambai bertanyakan khabar
perasaan ini hambar
keriangan hanya bermain di hujung mata

kesunyian ini
menghambat rasa derita
mengunci seribu rasa
mengisahkan sejuta bicara
aku terdampar dalam satu kata
sunyi

malam ku
ditemani bunyi gemersik pintu
dibayangi oleh pemain drama dunia
lelapku didodoikan oleh linangan air mata

ku buka mata
tiada apa di minda
tiada ceria di muka
titisan mutiara itu mengalir lagi
mengenangkan rasa ini
yang tidak pernah hilang dari jiwa

kesunyian,
menimbulkan seribu persoalan.
ku biarkan ia sepi
tanpa jawapan
tiada siapa biasa mengerti
biarpun kataku penuh kenyataan


hati menjunjung semua rahsia
menguatkan semua perasaan
mewujudkan sebuah ketabahan
ku teruskan langkah ini
ku tekadkan lagi perjuangan ini
berjuang menjadi seorang insan
berperang melawan dugaan
bertekad negejar satu impian

aku ingin lari dari daerah sepi ini
aku ingin terbang seperti rama-rama
tapi
aku tak berdaya
terikat aku dengan satu perjuangan
aku tak terdaya mengikut hati dan perasaan
aku cuba sedaya upaya mengukuhkan jiwa yang kian rapuh

ku akui
ini semua bukan satu jalan terbuka
ini bukan satu liku yang lurus
ku haris tempuhi
biar pun sunyi
biarpun sendiri
aku harus
terus melangkah
bila jatuh ku harus bangkit berdiri
bila berjalan aku harus tekad berlari
bila berlari aku ingin terbang tinggi....


nukilan hati:

nurabadie
14 November 2009
IPGM KSM
P-212-B

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 NurabaDie. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase